Friday, April 13, 2007

Munajat Hamba

Bismillahir Arrahmani Arrahim
Allah Ta'ala berfirman di dalam surah Al-Imran, ayat:133 yang bermaksud:"Bersegaralah kepada keampunan tuhanmu dan syurga yang luasnya antara langit dan bumi...."dan sabdaRasulullah S.A.W riwayat al-Tibrani(Al-Kabir) dan al-Baihaqiy(Al-Syu'b):"Orang yang bertaubat itu adalah kekasih Allah dan orang yang bertaubat dari dosa itu seperti orang yang tidak ada dosa langsung."

"Ya Tuhanku, kurniakanlah taubat sehingga aku dapat bertaubat....
Ampunkanlah aku, sesungguhnya dosa-dosaku telah meliputi diriku"


"Matikanlah aku di dalam agama Nabi Muhammad....

Hidupkanlah hatiku di hari semua hati hidup"


"Sembuhkanlah hatiku dari penyakit yang menguasainya....

Sesungguhnya penyakitku telah melemahkan dan membingungkan doktor"


"Ya Allah yang mengubati para hamba, kurniakanlah rasa hampir denganMu....

Aku sangat perlukan Engkau dan kasihkan Engkau"


"Kurangkanlah kegelinciranku, kurniakanlah rasa hampir denganMu....

Sesungguhnya penyakitku akan sembuh dengan rasa hampir denganMu"


"Terlalu panjang malam aku melakukan maksiat itu....

Malam telah berlalu dan dosanya tetap ada pada diriku"


"Apalah daya upayaku, aku telah melakukan derhaka secara jahil....

Bagaimanakah aku tidak malu, Engkau sentiasa melihat dan menunggu"


Wassalam

No comments: