Thursday, June 4, 2009

Soal hati 4:Sangka Baik

Bismillahirrahman ar-rahim…

Assalamualaikum kawan-kawan, apa khabar?Moga dalam keadaan sihat dan dirahmati Allah Ta’ala hendaknya.Terima kasih kerana sudi lagi menjenguk blog Cinta Agung ini.Cinta Agung ingin berkongsi satu kata-kata buat muhasabah bersama.

“Aku minta kepada Tuhan setangkai bunga segar dan cantik, ternyata Dia berikan kaktus yang berduri.Aku minta kupu-kupu, Dia berikanku ulat bulu.Aku sedih dan kecewa.Namun kemudian, kaktus yang diberi itu berbunga indah sekali dan ulat bulu itu menjadi kupu-kupu yang sangat cantik.Itulah cara Tuhan, indah pada masanya.Dia tidak memberi apa yang kita harapkan, tapi Dia memberi apa yang kita perlukan.Kadang-kadang kita sedih, terluka dan kecewa.Tapi ingat, jauh di atas segalanya Dia sedang mengaturkan apa yang terbaik untuk hidup kita. HUSNUL ZHON BILLAH(Bersangka baik dengan Allah), itulah yang terbaik buat kita”

Itulah Allah, sayangnya Dia kepada kita lebih daripada kasih dan sayang seorang ibu kepada anaknya.Dengan sifat kasihNya, kita hidup di dunia ini.Dengan sifat sayangNya, kita diberikan pahala apabila berbuat kebaikan.Dengan sifat GhoffarNya, dosa kita diampunkan.Dengan RahmatNya, diberikan kita Syurga.Itulah Allah, tuhanmu dan tuhan bapa-bapa kamu terdahulu.Tiada tuhan melainkan Dia.Wallahu alam.

Nota Kaki Cinta Agung:
*Terima kasih kepada Adik atas mesej ini.Semoga Allah merahmati dan memperbaiki keadaanmu di dunia dan akhirat.Amin.
*Tulisan kecik?Ye ke?Aduan anda diterima.Terima kasih atas kecaknaan anda.
*Muhasabah hari Jumaat.

3 comments:

DAMAI said...

salam sangka baik buat kamu cinta agung ^^

haa macam nilah...baru jelas,nyata dan terang....kini Damai boleh mmebaca dengan hati penuh gembira ^^

firdausahmad said...

saya pn blh membacanya dgn senang hati dan penuh riang :)

From Me to WE said...

Sy setuju dgn damai dan firdausahmad. Terima ksih ye cinta agung. Belajarlah bersangka baik dgn Allah & sesama makhluk..